mandag 28. oktober 2013

NRK avd Telemark

 

Årlige Telemarkstur.

 
Så var det igjen klart for den årlige turen til NRK avd Telemark. Dette er en utstilling som jeg har prioritert i mange år, for å støtte avdlingen. I tillegg er det alltid en kjekk utstilling å reise til.
 
I år hadde jeg vært så priviligert å bli spurt om å stille Emma - NUCH SU(u)CH Zenanas Paris Moonlight til Børge Espeland. Børge er i Australia sammen med kona, og Emma ligger å kjemper på toppen av lista over mestvinnende golden i Norge.
 
Jeg kjente at jeg angret litt for at jeg sa ja til dette, Emma er en liten dronning som trives best i ringen sammen med Børge. De er de som er paret i følge Emma selv :-) I tillegg har matfar vært borte lenge..
Men uansett så entret vi ringen i championklassen med pølser i lomma og klarte å overbevise dommer Finn Arild Thorsen om at hun har den beste championen denne dagen. Puh en del av veien var over. Så var det inn til beste tispe, slappet litt av helt til jeg skjønte at det var jo flere pene tisper fra de andre klassene der.. Redningen ble et griseøre som vi hadde fått i gavepremie, med griseøret foran nesa løp Emma som en gudinne og vi ble beste tispe :-) Så var det klart for BIR/BIM finale og gode råd var dyre, Emma mistet intreressen for griseører, pølser og lever fort, lot seg ikke lure to ganger ;-) Allan hadde kjøttpudding i lomma som ble bruk i BIR/BIM, Dronningen løp som bare det etter kjøtt puddingen og kan vel ikke si annet at vi haddet lykkes når dommer Finn Arild kom mot oss med den rød/gule rosetten :-) Det var et resultat som virkelig var moro og sende til Australia :-) Tusen takk Børge for den tilliten du viste meg :-) 
 
 
 
BIR Zenanas Paris Moonlight og BIM Golden Niro's Ambassador Bellman
Dommer: Finn Arild Thorsen
 
 
 
 
Både Cross og Jenny stilte på to valpeshow i Telemark. Cross ble nr 4 og nr 3 Jenny ble nr 2 på begge showene. Dommere var Stine Bø og Torunn Sørby.
 
Veldig fornøyd med begge valpene i ringen og ikke minst rundt ringen. De tok hele oppstyret med knusende ro og helt tydelige er jaktlydighets trenging en velig god idee :-) 
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar